Štruktúrovaný posudok pre recenzentov
Návrh štruktúry posudku koncepcie hodnotenia kvality digitálnych učebných pomôcok
Poznámka: Recenzent vyjadruje stanovisko k vypracovanej koncepcii hodnotenia kvality digitálnych učebných pomôcok v okruhoch ku ktorým dokáže zaujať stanovisko, prípadne vyjadriť svoj hodnotiaci úsudok. Kvalifikácia recenzenta v danom vednom odbore nie je podmienkou pre vypracovanie tohto posudku.
1. Výber hodnotiacich okruhov a jednotlivých kritérií
Komplexnosť, úplnosť, presnosť, primeranosť a aktuálnosť vypracovaného návrhu hodnotenia okruhu
- formulácia kritérií (odborná presnosť, jednoznačnosť, zrozumiteľnosť, terminologická správnosť),
- rozsah posudzovaných parametrov (primeranosť, úplnosť, vyváženosť),
- pridelený počet bodov a ich váha na celkovom hodnotení oblasti (zvolená bodová škála, maximálne a minimálne hodnoty, porovnanie s ostatnými kritériami),
- správnosť a presnosť stanovenia miery plnenia kritérií (zhodnotenie kritérií vo vzťahu k navrhnutej bodovej škále a možností hodnotiteľa objektívne určiť mieru akou posudzovaný produkt dané kritérium spĺňa/nespĺňa),
- optimálna (ideálna) skupina hodnotiteľov (kvalifikácia, skúsenosti, pracovné zaradenie),
- návrhy, poznámky, pripomienky a odporúčania k okruhu.
Komplexnosť, úplnosť, presnosť, primeranosť a aktuálnosť vypracovaného návrhu hodnotenia okruhu
- formulácia kritérií (odborná presnosť, jednoznačnosť, zrozumiteľnosť, terminologická správnosť),
- rozsah posudzovaných parametrov (primeranosť, úplnosť, vyváženosť),
- pridelený počet bodov a ich váha na celkovom hodnotení oblasti (zvolená bodová škála, maximálne a minimálne hodnoty, porovnanie s ostatnými kritériami),
- správnosť a presnosť stanovenia miery plnenia kritérií (zhodnotenie kritérií vo vzťahu k navrhnutej bodovej škále a možností hodnotiteľa objektívne určiť mieru akou posudzovaný produkt dané kritérium spĺňa/nespĺňa),
- optimálna (ideálna) skupina hodnotiteľov (kvalifikácia, skúsenosti, pracovné zaradenie),
- návrhy, poznámky, pripomienky a odporúčania k okruhu.
Komplexnosť, úplnosť, presnosť, primeranosť a aktuálnosť vypracovaného návrhu hodnotenia okruhu
- formulácia kritérií (odborná presnosť, jednoznačnosť, zrozumiteľnosť, terminologická správnosť),
- rozsah posudzovaných parametrov (primeranosť, úplnosť, vyváženosť),
- pridelený počet bodov a ich váha na celkovom hodnotení oblasti (zvolená bodová škála, maximálne a minimálne hodnoty, porovnanie s ostatnými kritériami),
- správnosť a presnosť stanovenia miery plnenia kritérií (zhodnotenie kritérií vo vzťahu k navrhnutej bodovej škále a možností hodnotiteľa objektívne určiť mieru akou posudzovaný produkt dané kritérium spĺňa/nespĺňa),
- optimálna (ideálna) skupina hodnotiteľov (kvalifikácia, skúsenosti, pracovné zaradenie),
- návrhy, poznámky, pripomienky a odporúčania k okruhu.
Komplexnosť, úplnosť, presnosť, primeranosť a aktuálnosť vypracovaného návrhu hodnotenia okruhu
- formulácia kritérií (odborná presnosť, jednoznačnosť, zrozumiteľnosť, terminologická správnosť),
- rozsah posudzovaných parametrov (primeranosť, úplnosť, vyváženosť),
- pridelený počet bodov a ich váha na celkovom hodnotení oblasti (zvolená bodová škála, maximálne a minimálne hodnoty, porovnanie s ostatnými kritériami),
- správnosť a presnosť stanovenia miery plnenia kritérií (zhodnotenie kritérií vo vzťahu k navrhnutej bodovej škále a možností hodnotiteľa objektívne určiť mieru akou posudzovaný produkt dané kritérium spĺňa/nespĺňa),
- optimálna (ideálna) skupina hodnotiteľov (kvalifikácia, skúsenosti, pracovné zaradenie),
- návrhy, poznámky, pripomienky a odporúčania k okruhu.
- e. Celkové hodnotenie digitálnej učebnej pomôcky
Zrozumiteľnosť a primeranosť návrhu hodnotiacich záverov a spôsobov zverejnenia výsledných zistení
- sumárne hodnotenie kvality digitálnych učebných pomôcok (správne (vhodné) stanovenie kategórií pomôcok podľa počtu získaných bodov, stanovenie váhy (podielu) jednotlivých hodnotiacich okruhov na celkovom hodnotení pomôcky),
- rozsah zverejňovaných informácii o hodnotenom produkte (zaradenie do kategórie, hodnotenie v jednotlivých okruhoch, hodnotiteľ),
- návrhy, poznámky a pripomienky k celkovému hodnoteniu digitálnej učebnej pomôcky.
2. Všeobecné pravidlá hodnotenie digitálnej učebnej pomôcky
Opodstatnenosť a zmysluplnosť všeobecných pravidiel hodnotenia digitálnej učebnej pomôcky
- samostatné a nezávislé hodnotenie jednotlivých okruhov,
- selektívny výber kritérií, ktorých platnosť/neplatnosť dokáže hodnotiteľ objektívne (subjektívne) posúdiť (odhadnúť),
- návrhy, poznámky a pripomienky k všeobecným pravidlám a ich korektnosti.